Bestuur

Het bestuur bestaat uit onbezoldigde, idealistische, enthousiaste en creatieve mensen. Ieder met specifieke talenten.

Het bestuur van Stichting ZonnaCare:

Miriam Jacobs

(secretaris, penningmeester)

Vrijwilligerswerk loopt als een rode draad door mijn leven. Op allerlei gebieden heb ik dat altijd gedaan, van penningmeester bij een bewonersorganisatie in een wijk van Rotterdam tot het medisch begeleiden en organiseren van zomerkampen voor kinderen met kanker.
In een periode van carrière-switch was ik op zoek naar vrijwilligerswerk in een kinderhospice. Ik stuitte op ZonnaCare en werd daar met veel enthousiasme ontvangen; dat is inmiddels al weer 4 jaar geleden.
Na 15 jaar gewerkt te hebben als kinderarts, maar uitgetreden uit de actieve zorg, bood ik mijn diensten aan op wat voor manier ze dan maar konden gebruiken. Inmiddels draai ik mee met een stuk verzorging, rijd ik mee als begeleider van de kinderen van en naar huis op onze bus en ondersteun enigszins bij administratieve zaken.
Sinds kort ben ik aangesloten bij het bestuur van de Stichting ZonnaCare als penningmeester-secretaris.
Het is heel fijn mee te kunnen helpen in deze zorg waar ouders en kinderen toch makkelijk tussen wal en schip kunnen vallen, omdat de zorg intensief is. Dat ze daarbij 24-uurs zorg voor een paar dagen in een heel huiselijke omgeving krijgen is erg mooi en waardevol om te zien. Ik vind het dankbaar om daar een steentje aan bij te kunnen dragen.

Arjan van den Berg

(bestuurslid)

Al sinds de oprichting van Kinderhospice ZonnaCare ben ik onder de indruk van de bevlogen en liefdevolle manier waarop aan kinderen opvang en zorg wordt geboden. Toen ik zelf vader werd, is bij mij het besef alleen maar groter geworden hoe belangrijk het is dat kinderen op een plek kunnen zijn waar ze omringd worden door liefde en zorg, juist ook als ze niet altijd thuis kunnen zijn. Nou, dit is echt zo’n plek!
Na mijn studie Informatica aan de Universiteit Leiden heb ik verschillende mooie functies mogen bekleden binnen Luchtverkeersleiding Nederland, waar ik nu als architect help om technische systemen steeds veiliger en efficiënter te laten werken.
Mijn analytische skills zet ik graag in als bestuurslid van Stichting ZonnaCare, waarmee we het geweldige werk van het Kinderhospice ondersteunen.

Annemieke Bernard

(bestuurslid)

Met de oprichting van kinderhospice ZonnaCare heb ik een vorm gevonden invulling te geven aan mijn wens; een huislijke omgeving afgestemd op kinderen die zorg behoeven. Een mate van zorg waarvan ouders aanvankelijk niet eens het idee hadden dit te kunnen delen met anderen, zo afgepast en specifiek.
Het deskundig en bevlogen team omringt de kinderen met warmte, aandacht en liefde. De juiste voorzieningen, middelen en materialen zijn hierbij onontbeerlijk en vraagt om individueel maatwerk. Waar het ene kind blij van wordt raakt het andere kind van overprikkeld.

De zorg voor deze kinderen wordt vergoed. De op maat gemaakte voorzieningen voor de kinderen die bij het kinderhospice verblijven niet en zijn kostbaar.
Leveranciers van bijvoorbeeld een aangepast bed of spelmaterialen horen we vaak zeggen “deze vraag hebben we nog niet eerder gekregen of dit hebben we nog niet mee gemaakt”. We dagen elkaar uit en werken graag met degene die net even buiten hun comfortzone wil denken om hetgeen onmogelijk lijkt mogelijk te maken. Actueel voorbeeld; een douchebrancard uitvoeren met een warmte element zodat het kind direct op een ondergrond komt te liggen dat al op lichaamstemperatuur is.
Mijn leven is dagelijks met deze kinderen. Vanuit hun perspectief heb ik als bestuurslid van stichting ZonnaCare de mogelijkheid namens de kinderen te verwoorden waarom nou net dát nodig is om het optimale eruit te halen.

Joke Advocaat

(bestuurslid, notulist)

Toen ik jaren geleden hoorde van het bestaan van kinderhospice ZonnaCare in ons dorp, was ik direct geïnteresseerd en heb ik mij aangemeld als vrijwilliger, iets wat ik nog steeds graag doe.

Omdat ik ook nog een baan heb kan ik niet vaak helpen maar probeer toch mijn steentje bij te dragen, in verschillende vormen. Zo notuleer ik bijvoorbeeld ook de vergaderingen van de Stichting ZonnaCare.
Iedere keer dat ik aanwezig ben word ik me bewust van het feit hoe belangrijk en zeker niet vanzelfsprekend het is als je gezonde kinderen hebt. Het moet voor de ouders van de kindjes die bij kinderhospice ZonnaCare komen geweldig zijn dat ze weten dat hun kind met veel kennis, zorg en liefde wordt verzorgd en hoe heerlijk het moet zijn om op die momenten ook even zelf even zorgeloos van het leven te kunnen genieten.
Ik ben er trots op dat ook ik deel uit maak van het team van zo’n mooie instelling als kinderhospice ZonnaCare, met twee bevlogen, deskundige en fijne mensen als Matthijs en Annemieke aan de leiding die dit allemaal mogelijk maken voor de kindjes en ouders.